Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei au anunțat că de la 1 august 2021 bucureștenii pot călători cu același bilet atât la metrou, cât și în transportul comun la suprafață. S&T România a implementat, alături de STB și Metrorex, acest nou sistem, al cărei obiectiv pe termen lung vizează îmbunătățirea condițiilor de călătorie. Se estimează că noile creșteri tarifare le vor permite celor două companii să investească în modernizarea transportului, încurajând astfel tot mai mulți bucureșteni să opteze pentru un transport în comun mai civilizat și mai curat. Se are, astfel, în vedere decongestionarea traficului și reducerea poluării severe cauzate de traficul auto intens care în prezent sufocă Bucureștiul.
Noile tipuri de călătorie introduse sunt: călătoria metropolitană, care permite deplasarea cu toate mijloacele de transport ale STB (fie urbane, fie periurbane) într-un interval de 90 de minute de la prima validare și costă 3 lei, și călătoria integrată STB-Metrorex, ce este valabilă 120 de minute și costă 5 lei.
Sunt disponibile, de asemenea, și abonamente, atât pentru fiecare rețea, cât și mixte. Acestea vor fi tarifate după cum urmează: cel de 24 de ore va costa 8 lei (14 lei pentru cel integrat STB-Metrorex), cel lunar 80 lei (140 integrat), cel pe 6 luni va costa 400 lei (700 lei integrat), iar abonamentul pe un an va costa 700 lei (1.200 lei integrat). Ambele societăți de transport oferă avantaje companiilor care doresc să își încurajeze angajații să folosească transportul în comun.
Această măsură de încurajare se înscrie în tendința mai amplă promovată atât de Primarul Municipiului București, Nicușor Dan, cât și de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă: aceea de a îndemna locuitorii capitalei să opteze pentru transportul în comun.
S&T România are din nou un aport decisiv la măsurile de modernizare a transportului bucureștean, după ce a contribuit la implementarea plății cu cardul bancar contactless la Metrorex si STB. Prin implementarea proiectului este introdusă interoperabilitatea între Sistemul Automat de Taxare de la STB şi sistemul de validare a călătoriilor de la metrou, fapt ce permite călătorilor să utilizeze un singur bilet sau abonament atât pe vehiculele de suprafaţă, cât şi la metrou, în intervalul de timp pentru care a fost achiziţionat. Călătorii trebuie să urmărească momentul când expiră termenul pentru care au fost achiziţionate biletele iar pentru a continua deplasarea, să valideze din nou sau să cumpere un nou bilet. Validatoarele care funcţionează pe vehiculele tuturor celor patru operatori de transport din zona metropolitană, integrate prin Sistemul Automat de Taxare, vor recunoaşte, pe parcursul lunii august, atât vechile titluri de călătorie, cât şi noile bilete integrate în sistem.
“Provocarile tehnice au fost determinate de necesitatea de a utiliza, in perioada de tranzitie, atat titlurile de transport existente in trecut (care vor fi scoase din oferta tarifara) cat si titlurile noi disponibile de la 1 august. Provocarile au fost amplificate de timpul de implementare extrem de scurt comparativ cu proiecte similare implementate in lume.” a mentionat doamna Nicoleta Macovei, director general al S&T Romania.
S&T România face parte din grupul internațional S&T AG, un furnizor de soluții IT cu peste 5.000 de angajați, care operează în 32 de țări din întreaga lume. Experiența în domeniul infrastructurii (compania are contracte în derulare în domeniul infrastructurii feroviare în Cehia, Lituania, Polonia, Germania, Franța și Spania) este pusă astăzi și în sprijinul transportului în comun din România. Majoritatea acțiunilor S&T AG sunt deținute în regim de freefloat (68%), iar restul se află în proprietatea Ennoconn Corporation, subsidiară a companiei taiwaneze Foxconn – în prezent cel mai mare producător de componente electronice din lume și principalul producător al smartphone-urilor Apple.