Începând cu 17 februarie, a intrat în vigoare biletul unic STB–Metrorex–CFR, fiind posibilă astfel călătoria cu același bilet atât la metrou, în transportul comun la suprafață, cât și cu trenul pe traseul Gara de Nord–Aeroport Henri Coandă. Acesta reprezintă un pas înainte făcut de Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei în dezvoltarea transportului metropolitan din București.
Noile titluri de călătorie metropolitane integrate introduse sunt reprezentate atât de abonamentele de durată scurtă, de 24 de ore și de 72 de ore, ce se adresează în special călătorilor ocazionali și turiștilor, dar și de diverse abonamente de o lună, 6 luni și 12 luni, utile locuitorilor din zona preurbană care fac zilnic naveta spre locul de muncă din capitală. Se dorește ca acest sistem integrat să funcționeze ca un proiect pilot care va putea fi implementat apoi la nivelul întregii țări, prin actualizarea cadrului normativ, ținând cont de particularitățile fiecărui centru economic important.
“Împreună cu BCR am continuat, în calitate de partener și procesator de plăți, proiectul de modernizare a transportului bucureștean, fiind introdusă interoperabilitatea între Sistemul Automat de Taxare din transportul de suprafață și metrou și cel de pe calea ferată, extinzând folosirea cardurilor contactless pe trenurile aparținând celor 2 operatori, CFR Călători și Transferoviar, care operează pe ruta București–Otopeni. Am lansat astfel o provocare și către celelalte zone metropolitane din România pentru a lua în considerare beneficiile unor astfel de proiecte pentru fluidizarea traficului și o alternativă mai puțin poluantă la transportul individual” a declarat Nicoleta Macovei, CEO S&T România.
Până în acest moment, S&T România a contribuit la implementarea plăților cu cardurile de transport tip Mifare, precum și plățile cu carduri bancare tip Visa și Mastercard, la un număr de 7 operatori de transport din regiunea București–Ilfov, având validatoare instalate pe toate tipurile de transport public de călători: metrou, autobuze urbane, autobuze preurbane, troleibuze, tramvaie și trenuri preurbane. Se preconizează că, până la sfarșitul anului, alți 6 operatori din țară vor beneficia de tehnologia S&T de plată cu card bancar direct în vehicul.
S&T este lider în sistemele de e-ticketing din România, având livrate peste 12000 de validatoare contactless, dintre care peste 3500 permit plata atât cu carduri de transport tip Mifare, cât și plata cu carduri bancare tip Mastercard si Visa.
“Experiența obținută prin implementarea acestui proiect cu o complexitate ridicată ne-a ajutat să întelegem mai bine la ce provocări ne putem aștepta în perioada următoare. Suntem convinși că în viitorul apropiat vor exista noi oportunități pentru a aduce transportul în comun din România la nivel european” a completat directorul S&T România.
S&T România face parte din grupul internațional S&T AG (Austria), un furnizor de soluții IT cu peste 5.000 de angajați, care operează în 32 de țări din întreaga lume. Majoritatea acțiunilor S&T AG sunt deținute în regim de freefloat (68%), o parte sunt deținute de fonduri de investiții precum Allianz Global Investors GmbH și BNP Paribas Asset Management, iar restul se află în proprietatea Ennoconn Corporation, subsidiară a companiei taiwaneze Foxconn – în prezent cel mai mare producător mondial de componente electronice pentru companii de tehnologie din întreaga lume. Printre clienții Foxconn se numără companii precum Apple, Hewlett Packard și Dell.